Bij deze opdracht is de subgroep tot de conclusie gekomen dat er ontzettend veel factoren zijn die ons gemaakt hebben tot de personen die we vandaag zijn. Onze normen en waarden zijn beïnvloed door vroegere ervaringen en de mensen om ons heen. Echter zijn we ook van mening dat deze verschillende factoren en eventuele toekomstige ervaringen nog steeds invloed zullen uitoefenen. Ons gedrag zal in de toekomst steeds beïnvloed worden door het ontmoeten van nieuwe mensen of door het terechtkomen in nieuwe situaties. In onze ogen staat de mens nooit stil en zal hij ook altijd blijven veranderen of beïnvloed worden, omdat de mensen en de omgeving waarin hij of zij leeft ook altijd zal blijven veranderen!
De subgroep vindt ook dat dit geldt voor de doelgroep. De subgroep is namelijk van mening dat het beeld dat de ouderen over bijv. de jeugd heeft of over zichzelf is bij iedereen anders. Dit komt doordat dit beeld is ontstaan door positieve of negatieve ervaringen in het verleden. In de ogen van de subgroep is het beeld over ouderen en het beeld dat ouderen over jeugdigen heeft, afhankelijk van de ervaringen die men met de doelgroep heeft gehad. Zo kunnen positieve ervaringen met ouderen mensen leiden tot een positief beeld over ouderen. Kortom, het beeld dat men heeft van een bepaalde doelgroep is afhankelijk van de ervaringen die men met deze doelgroep heeft opgedaan. Om deze reden is de projectgroep van mening dat een bepaalde beeldvorming over een doelgroep dus ook kan veranderen door het opdoen van nieuwe ervaringen!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten